The Scorpion Seal

My dear friend Suschna invited me to take part in the “Stoffmanipulation in Oktober” fabric manipulation in October. The task was insects. 

I was a long time ago fascinated by the story of Gelgamish and the different interpretations of it. And I remembered this tablet with the scorpion at the root of the two great mountains guarding the rising and setting of the sun. You can read more here

So I started stitching this scorpion. Halfway through I realized: Oh a scorpion does not belong to the family of insects!. It’s still fun finishing it and setting it in front of the mountains i am working on with paper piecing.

The Scorpion Seal

WP_000719

Advertisements

6 thoughts on “The Scorpion Seal

  1. Pingback: Stoffmanipulation im Oktober – Larvensammlung | Suschna

  2. Wie schön, dass du bei mir etwas anstößt, von dem ich nicht die geringste Ahnung habe. Wie sehr wir doch in unserer Westkultur beschränkt hocken. Das wird ein schönes Blatt! Und dass Skorpione keine Insekten sind, hätte ich auch nicht gedacht. Hoffentlich kommt kein Biologe bei der heutigen Stoffspielerei vorbei, da wäre er wohl entsetzt über die Begrissverirrungen.

  3. Das Tier ist ziemlich plastisch mit deinem dicken Garn. Perfekt für so ein Relief.
    Vor ewigen Zeiten hab ich mal das Gilgamesch-Epos gelesen, allerdings in Romanform. Das war ziemlich spannend, die Rahmenbedingungen sind heute zwar anders, aber der Antrieb ist der gleiche. Das Buch hab ich noch, das ist was für lange Winterabende.
    Mal gucken ob ich es nochmal lese.

  4. Ich hab gerade mal geguckt: Gilgamesch- König von Uruk, von Thomas Mielke.
    Das kommt bei Amazon nicht gerade gut weg, aber da haben vermutlich Historiker bewertet. Ich fand das Buch plastisch geschrieben und spannend. Und es gab einen guten Einblick in eine Epoche, von der ich noch wirklich überhaupt nichts wusste.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s